مقالات پایانی جایگزین تحقیق پایانی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه مقاله نویسی خبر داد به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه در راستای برنامه های مرکز مبنی بر حذف تحقیق پایانی و جایگزنی مقالات پایانی، با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه نگارش و تنظیم مقاله، در هفته پژوهش برگزار شد. در این جلسه صدیقه میرشکاری «معاون پژوهش» گفت: طرح کلی مقاله شامل عنوان، چکیده، مقدمه، متن (یافته ها، بحث و بررسی، تحلیل) نتیجه گیری و فهرست منابع می باشد. وی افزود: عنوان مقاله، بیان کننده هویت و هدف مقاله و اولین بخشی است که خواننده با آن مواجه می شود به همین دلیل در موضوع توجه به روشن و شفاف بودن آن، عدم خطابی و پرسشی، عدم استفاده از اصطلاحات ناآشنا بسیار مهم است. دومین قسمت مقاله چکیده است، هر چند در ابتدای مقاله می آید ولی پس از اتمام آن نوشته می شود که با دادن تصویری از مقاله به خواننده در تصمیم گیری برای مطالعه یا عدم مطالعه متن اصلی کمک می کند. وی در ادامه به محتوای مقدمه و ویژگی های متن اصلی از جمله: روان بودن، پرهیز از بکارگیری واژهای غیر فارسی، پرهیز از اوصاف و القاب و … پرداخت. خانم میرشکاری در آخرگفت: نتیجه گیری شامل یافته های مهم و برجسته، پاسخ نهایی به پرسش اصلی تحقیق و مقایسه نتیجه های به دست آمده با توجه به فرضیه و هدف های از قبل تعیین شده می باشد و همچنین به شیوه ارجاع دهی توضیحی، ترکیبی و ارجاعی اشاره نمود.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...