کتابهای من در نرم افزارها و پایگاههای اینترنتی

کارگاه منبع شناسی الکترونیکی در مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک برگزارشد

        به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف آشنایی طلاب با منابع الکترونیکی و صرفه جویی در وقت و هزینه برگزار شد.

        خانم آمنه میرشکاری «کتابدار مدرسه» گفت: امروزه، شبکه سراسری اینترنت به تدریج جایگاه خود را به عنوان یکی از ابزارهای تسهیل کننده پژوهش تثبیت کرده است. بجای اینکه مدت های بسیار، به صورت دستی، در پی یک اصطلاح علمی بگردیم، با استفاده از نرم افزارهای متنوع اسلامی، که خوشبختانه با سرعت فزاینده ای تقریبا در همه عرصه های معارف دینی فراهم شده است و می شود، میتوانیم با صرف وقتی بسیار اندک و با اطمینان بیشتر گنجینه ها و میراث علمی را بکاویم.

       وی در ادامه افزود: بسیاری از منابع دینی به صورت نرم افزاری در آمده و با سرعت یافتن ،جست و جو روند پژوهش نیز سرعت یافته است. روش جستجو در اینترنت به شناخت پایگاهها و وبلاگ های مربوط به نیازهای علمی  بستگی داردکه نحوه شناخت آن دو حالت دارد:

الف)آدرس آن را در اختیار داریم. در اینصورت آن را در نوار ابزار بالای صفحه مانیتور مینویسیم و وارد آن پایگاه میشویم.ب) هیچ نشانی ای از آن پایگاه نداریم. در این صورت، نزدیک ترین واژگانی را که بر آن دلالت می کند در موتور جستجوی گوگل مینویسیم و با کلیک کردن بر گزینه ی جست و جو، آن را می یابیم.

       خانم آمنه میرشکاری در آخر به سایت های مفید و مهم در موضوعات علوم انسانی از جمله شبکه اطلاع رسانی شارح، اسلام و حقوق بشر، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، کتابخانه مجازی ایران، کتابخانه آیت الله مصباح یزدی، کتابخانه پیامبر اعظم و… اشاره نمود.

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...