فهرست مطالب به مثابه بنای ساختمان

کارگاه آموزش فهرست بندی مطالب مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، کارگاه آموزش فهرست بندی مطالب تحقیق پایانی ویژه طلاب پایه پنجم به هدف آشنایی آنها با نحوه تنظیم فهرست مطالب برگزار شد.

صدیقه اخوان «استاد حوزه»ضمن بیان مطالب مقدماتی در خصوص نحوه تدوین تحقیق پایانی  گفت: فهرست مطالب همیشه مانند بنای یک ساختمان می ماند و در تمام مراحل تحقیق همواره پیش روی فرد می باشد. این فهرست اگر چینش منطقی نداشته باشد محقق با مشکلات زیادی روبرو می شود و ارزش علمی کار او پایین می آید.

وی افزود : لازمه داشتن یک فهرست خوب در تحقیق پایانی این است که محقق کتابها و مقالات بسیاری را مطالعه نموده و به فهرست بندی آنها توجه نماید.

خانم اخوان در ادامه به فواید تنظیم طرح تحقیق پایانی پرداخت و گفت: مشخص کردن مسیر، دوری از پراکنده کاری، جلوگیری از تلاشهای بیهوده، کاهش هزینه پژوهش و … از فواید تنظیم یک طرح مناسب می باشد و محقق برای رسیدن به این اهداف در فهرست بندی تحقیق باید با مراجعه به فهرست کتابها و مقالات، عناوین متعدد و مختلفی را گردآوری نموده و با ترتیب منطقی با توجه به موضوع انتخاب شده عناوین را چینش نماید.

استاد حوزه  در پایان برای راهنمایی و درک مطلب بیشتر طلاب با همراهی آنها چندین فهرست مطالب تحقیق پایانی را مورد ارزیابی و نقد قرار داد.

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...