معاونت پژوهش الزهرا آباده طشک


بهمن 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        





جستجو


 



برگزاری نشست پژوهشی با موضوع تبیین آیین‌نامه‌های پژوهشی

نشست پژوهشی با موضوع تبیین آیین‌نامه‌ها و به منظور آشنایی طلاب پایه اول و دوم با کارنامه پژوهشی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه به تبیین کارنامه پژوهشی طلاب سطح 2 و دستورالعمل اجرائی آن پرداخت و گفت: کارنامه پژوهشی پرونده‌ای است که همه فعالیت‌های پژوهشی طلبه در آن ثبت می‌شود. این فعالیت‌ها به سه دسته فعالیت‌های الزامی( برنامه ساعات پژوهشی و پژوهش‌های درسی)، فعالیت‌های غیرالزامی( همکاری در فعالیت‌های پژوهشی و شرکت در جشنواره و مسابقات مرکز) و پژوهش‌های ویژه تقسیم می‌شود. و با نشان دادن کارنامه پژوهشی  و امتیاز بندی هر کدام از طلاب  تمام آیتم های کارنامه را برای آنها تشریح کرد که در آخر 5 سال هر طلبه با توجه به نمره ای که دریافت می کند در ردیف رتبه بندی قرار می گیرد. و کسانی که کمتر 40 نمره کسب نمودند مردود شده و باید تمام ساعات پژوهشی را دوباره بگذرانند.

وی افزود: این کارنامه بر اساس برنامه‌های پژوهشی‌‍‌‌ای تنظیم شده که برای ورودی 95 و بعد از آن الزامی شده‌اند بر این اساس تکمیل کارنامه برای ورودی‌های قبل از مهرماه 95 صرفا در دو بخش فعالیت‌های غیرالزامی و فعالیت‌های مربوط به کل دوره تحصیلی خواهد بود.

در ادامه خانم میرشکاری به تبیین آیین نامه نیم واحد تحقیق درسی مبنی بر حذف دروس تحقیق  و گامهای آن پرداخت. که این نیم واحد باید توسط یکی از اساتید دروس تاریخ تحلیلی، اخلاق، علوم قرآنی و حدیث شناسی در لابلای آن درس برگزار شود. که هدف کلی این برنامه گام به گام پیش رفتن به سمت تحقیق پایانی می باشد.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-11-29] [ 11:49:00 ق.ظ ]




برگزاری دومین سیر مطالعاتی مهدویت با محوریت حکومت جهانی امام زمان (عج) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک با معرفی منابع: از جمله نگین آفرینش، رسالت جهانی حضرت مهدی(عج) و دولت کریمه امام زمان (عج) شروع شد و قرار بر این است که طلاب خلاصه بحث هر هفته را در برد کانون پژوهشی نصب نمایند.

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت
 [ 11:46:00 ق.ظ ]




چکیده نظرات استاد ارائه کننده بحث :

در این روزها از فتنه های آخر الزمان و انواع فتنه ها زیاد صحبت می شود . یکی از کلید واژه های قران کریم و روایات همین واژه فتنه و مشتقات آن است که در قران کریم این ماده در حدود 60 مورد و در نهج البلاغه حدود80 مورد به کار رفته است.     . مفهوم فتنه در قران کریم  در موارد مختلفی ذکر شده است .در جایی به معنای امتحان و آزمایش ودر جایی به معنای فتنه و آشوب و در جایی هم به مغنای جنون آمده  است و با توجه به آیه “الفتنه اشد من القتل” نمی توان آن را مشترک معنوی به حساب آورد.  فتنه  ها در قران به چند دسته هستند :فتنه های خداوند و فتنه های بشری و انسانهای فتنه گر هم خود به دو دسته هستند : دسته ای که به طور کامل اختیار خود را به شیطان که داده اند و دسته ای دیگر که تمام زمام امور خود را به دست شیطان نداده اند.

فتنه کاربردهای زیادی دارد و معنایی که امروزه در فرهنگ ما شناخته شده  عبارتند از : مجموعه فعالیتهای سازمان یافته برای ایجاد نوعی اختلال و تشویش در جامعه که گاهی مادی یا دنیوی و گاهی هم شامل اهداف معنوی می باشد.

 

چکیده نظرات استاد منتقد :

چرا باید در جامعه اسلامی که هدف آن زمینه سازی زمینه ظهور امام زمان (عج) باشد فتنه به وجود می آید؟ چرا مسوولین مانع از بوجود آمدن این فتنه ها نمی شوند ؟ چرا  اطلاعات ایران که اینقدر قوی می باشد  فتنه ها را شناسایی و در نطفه خفه نمی کند. دلیل همراهی مردم در فتنه ها چه می باشد؟  

نتایج دیدگاه موافق:

 در جامعه اسلامی هدف ما رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری و اسلام عزیز می باشد ولی با توجه به اینکه همیشه دشمنان در صدد بر اندازی نظام مقدس جمهوری اسلام می باشند این فتنه ها وجود دارد. در زمان انبیاء و امامان هر کدام از آنها به نوبه خودشان به انواع فتنه ها درگیر بودند. در زمان فعلی هم فتنه وجود دارد که هدف آن با فتنه های قبلی فرقی ندارد. لازمه از بین رفتن فتنه ها اتحاد بین قوا و مسولین و مردم می باشد که همگی در راستای تحقق آرمانهای اسلام حرکت نمایند.

نتایج دیدگاه مخالف :

 از آنجا که نظام حاکم بر جامعه ما حکومت اسلامی می باشد و در این 4 دهه کشور به سمت اهداف مقدس اسلامی پیش رفته است. حال با توجه به این مسئله اگر مردم  به دلیل یک سری مشکلات بخصوص گرانی و عدم رسیدگی دولت  به مشکلات مردم، به خیابانها بریزند نمی توان به هر اغتشاش و ریختن به خیابانها فتنه گفت. اصلا فتنه در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد و نامیدن این اعتراضات به نام فتنه از سوی دشمن می باشد. و گر نه اصل اینها فتنه نیست.    

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت
 [ 11:41:00 ق.ظ ]