برگزاری نشست پژوهشی با موضوع تبیین آیین‌نامه‌های پژوهشی

نشست پژوهشی با موضوع تبیین آیین‌نامه‌ها و به منظور آشنایی طلاب پایه اول و دوم با کارنامه پژوهشی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه به تبیین کارنامه پژوهشی طلاب سطح 2 و دستورالعمل اجرائی آن پرداخت و گفت: کارنامه پژوهشی پرونده‌ای است که همه فعالیت‌های پژوهشی طلبه در آن ثبت می‌شود. این فعالیت‌ها به سه دسته فعالیت‌های الزامی( برنامه ساعات پژوهشی و پژوهش‌های درسی)، فعالیت‌های غیرالزامی( همکاری در فعالیت‌های پژوهشی و شرکت در جشنواره و مسابقات مرکز) و پژوهش‌های ویژه تقسیم می‌شود. و با نشان دادن کارنامه پژوهشی  و امتیاز بندی هر کدام از طلاب  تمام آیتم های کارنامه را برای آنها تشریح کرد که در آخر 5 سال هر طلبه با توجه به نمره ای که دریافت می کند در ردیف رتبه بندی قرار می گیرد. و کسانی که کمتر 40 نمره کسب نمودند مردود شده و باید تمام ساعات پژوهشی را دوباره بگذرانند.

وی افزود: این کارنامه بر اساس برنامه‌های پژوهشی‌‍‌‌ای تنظیم شده که برای ورودی 95 و بعد از آن الزامی شده‌اند بر این اساس تکمیل کارنامه برای ورودی‌های قبل از مهرماه 95 صرفا در دو بخش فعالیت‌های غیرالزامی و فعالیت‌های مربوط به کل دوره تحصیلی خواهد بود.

در ادامه خانم میرشکاری به تبیین آیین نامه نیم واحد تحقیق درسی مبنی بر حذف دروس تحقیق  و گامهای آن پرداخت. که این نیم واحد باید توسط یکی از اساتید دروس تاریخ تحلیلی، اخلاق، علوم قرآنی و حدیث شناسی در لابلای آن درس برگزار شود. که هدف کلی این برنامه گام به گام پیش رفتن به سمت تحقیق پایانی می باشد.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...