در نشست پژوهشی بیان شد
حجاب هم حق است هم تکلیف
نشست پژوهشی با موضوع « پوشش اسلامی؛ روشها و راهکارها » با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه آباده طشک در سالن اجتماعات این مدرسه تاریخ21/1/97 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علیمه خواهران، در این نشست «معصومه برمشوری» استاد حوزه گفت: در آیه 59 سوره احزاب علت پوشش زنان در برابر نامحرمان، شناخته شدن به عفت و پاکدامنی و مورد اذیت قرار نگرفتن از سوی اهل فسق و فجور ذکر شده است. از این آیه در می یابیم که حجاب برای زن یک حق است و در جامعه آن زمان ملاک ارزش دهی به زنان و داشتن منزلت و جایگاه اجتماعی برای یک زن داشتن پوشش همراه با ملاکهای قرآنی، بوده است.
خانم برمشوری بیان کرد: دلیل اینکه حجاب و پوشش برای زنان بیشتر مورد تاکید قرار گرفته تفاوت در محرکهای جنسی زن و مرد است. که در آیه 30 و 31 سوره نور به مردان سفارش شده که چشمان خود را حفظ کنند ولی به زنان سفارش شده که شرمگاه و زینت های خود را از نامحرم بپوشانند و منظور از زینت محل های زینت می باشد که این آیه بیانگر این است که حجاب یک تکلیف است.
وی افزود: زنان و مردان با کوتاه کردن نگاه های خود در مقابل نامحرمان و همچنین زنان گاهی در برابر محارمی که قدرت تشخیص دارند می توانند به رعایت پوشش اسلامی و بالا رفتن عفت عمومی در خانواده و جامعه کمک نمایند و خداوند برای تحقق این امر در آیات قرآن به زنان بیشتر می گوید مراقب حجابتان و به مردان می گوید مراقب نگاهتان باشید.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...