وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پابه‏پای علم و دین .

تحلیل تاریخی بر وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مراسمی به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت حضرت معصومه (س)،با حضور اساتید ،کادر ،طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

در این مراسم «حجت الاسلام علیرضا سفار »امام جمعه آباده طشک و استاد حوزه  با تسلیت شهادت حضرت معصومه (س) مطالبی پیرامون فضایل و خصوصیات آن حضرت بیان داشت وگفت:بین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) علقه خاصی مثل حضرت سید الشهدا (ع) و حضرت زینب (س) وجود داشته است که هیچ وقت نمی توانستند از هم جدا شوند.

وی در ادامه با اشاره ای به تاریخ گذشته و دیدگاههای مختلف در مورد دین از فعالیت ها و تلاش های چشمگیر علمای بزرگواری چون شهید مطهری و دکتر مفتح که با نفوذ در دانشگاهها توانستند فضای صلح و آشتی دانشجویان با دین رافراهم کنند صحبت نمود و گفت:  در رژیم گذشته دانشگاه های ما در دست کسانی بود که از دین بهره‏ای نداشتند  و تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از طرفی غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی، به ویژه دانشگاه ها، صورت می گرفت اما اشخاصی همچون آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح برای وحدت این دو نهاد وارد شدند که ثمرات این اتحاد در دوران انقلاب به خوبی نمایان شد .

حجت الاسلام سفار در ادامه بیان داشت: 27 آذرماه به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح وتاکید بر لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری حوزویان  و دانشگاهیان، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی ؛وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پابه‏پای علم و دین .

امام جمعه در پایان با یادآوری وظایف طلاب در این زمینه گفت :. با درک موقعیت حساس و مهم خود  در نظر داشته باشید که باید با فرهنگ و اخلاق علوی زمینه جذب را فراهم کنید پس اولا در کسب علم کوشا باشیدو بعد با اخلاق و تدین و تهذیب نفس نقش خود را به خوبی ایفا کنید.  

  

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...