نشست پژوهشی و تقدیر از فعالان هفته کتابخوانی

معاون پژوهش حوزه علیمه خواهران الزهرا(س)آباده طشک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشستی با موضوع آموزش اهمیت مطالعه به منظور بالا رفتن سطح علمی طلاب تاریخ24/8/96در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کرد.

در این جلسه آقای کشاورز استاد اخلاق حوزه گفت: در اهمیت مطالعه همین بس که خداوند در آغاز نزول قرآن به پیامبرفرمود: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ؛ بخوان بنام پروردگارت » و هیچ تمدنی تشکیل نشده مگر بر پایه کتاب و مطالعه که اینها در آثار تاریخی آنها مشاهده شده است. هیج دولت و ملتی از اینکه فرهنگ کتاب خوانی و درک معارف بیشتر و فهم افزون تر علوم و آشنایی با پیشرفت ها در جامعه اش، توسعه و گسترش بیابد لطمه نمی بیند بلکه بی تردید نفع آن، متوجه جامعه خواهد بود. اداره یک جامعه اهل مطالعه و فهیم و با فرهنگ، به طریق اولی آسان تر از جامعه ای است که از علم و دانش فاصله دارد. پس نباید به بهانه های گوناگون و بدون منطق، در مسیر تالیف و نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه خلل و مانع ایجاد کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی، تمرکز، سخت نگرفتن و آسان کردن مباحث و … می توان از مطالعه لذت برد. در آخر نشست هم از طلابی که در هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت داشتند و همچنین از کتابدار محترم با حضور آقای کشاورز و خانم خواجه «مدیر حوزه» تقدیر شد .

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...