همزمان با هفته پژوهش
نشست پیرامون تآثیر فضای مجازی در  سبک زندگی اسلامی
نشست تآثیر فضای مجازی در  سبک زندگی اسلامی روز یکشنبه در تاریخ 21/9/95 با حضور جمعی از طلاب و اساتیدحوزه  با هدف حفظ ارزشهای اسلامی در جامعه و توسعه فرهنگ استفاده از فضای مجازی همزمان با اولین روز هفته پژوهش در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) آباده طشک برگزار شد.
در این نشست خانم میرزایی استاد و مشاور حوزه بیان داشتند که بحث فضای مجازی در تمام جوامع مورد بررسی قرار گرفته و پیشرفت تکنولوژی هر چند کارهای روزمره ما را از جمله (پرداخت قبوض، گرفتن شارژ،نوشتن مقاله و…) آسان کرده و اینها از اثرات مثبت آن می باشد ولی اثرات منفی هم دارد.
وی بیان داشتند که یکی از آسیبها کم شدن ارتباط بین اعضای خانواده بخصوص ارتباط کلامی می باشد که باعث وارد شدن آسیب های دیگری در خانواد شده و بنیان خانواده را سست می کند زیرا که منشا بیشتر طلاقها همین استفاده نا صحیح از فضای مجازی می باشد. چرا که والدین و فرزندان  در داخل منزل هستند ولی با هم رابطه ای ندارند.
ایشان افزودند که صفحه های فضای مجازی نوعی جذابیت خاص دارند که انسان را به خود مشغول می کند و زمان به کلی از دست می رود. که این خود نوعی اعتیاد می باشد.
درادامه  خانم خواجه مدیر حوزه به اثرات آن بر کودکان ازجمله بلوغ زودرس، کم شدن  قدرت تحلیل و تفکر، کم شدن حوصله، ضعف بینایی ، ترس و… اشاره نمودند و در آخر هم اساتید با یک سری راهکارهایی ازجمله پیشگیری و کنترل فرزندان نسبت به استفاده از فضای مجازی،برنامه ریزی، بالا رفتن سطح آگاهی والدین ، بالارفتن فرهنگ استفاده از فضای مجازی،قاطع و جدی بودن در برابر آسیبهای آن … جلسه خاتمه یافت

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: راههای گسترش فرهنگ کتابخوانی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...