فراخوان و آزمون مسابقه کتابخوانی مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک

به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری آزمون مسابقه کتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین طلاب، در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

صدیقه میرشکاری «معاون پژوهش»گفت: منبع آزمون مسابقه کتابخوانی، کتاب«منشور طلبگی در پرتو آیه نفر» از روح الله راسل بود. انتخاب این کتاب با مشورت خود طلاب و پیشنهاد آنها به دلیل آشنا شدن خودشان با وظایف طلبگی و همچنین دانستن جایگاه ثقلین در برنامه طلبگی و بایسته های آن در حوزه  از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) انجام شد.

وی در ادامه افزود: برای آشنایی تمام طلاب با مباحث کتاب و وظایف طلبگی بخصوص نسبت به قرآن که شاید در حوزه های علمیه مقداری مهجور مانده است، 4 نفراز طلاب کتاب را مطالعه و خلاصه نویسی کرده و در چند صبحگاه مطالب خود را ارائه نمودند و خلاصه نویسی ها را در اختیار طلابی که امکان مطالعه کامل کتاب را نداشتند، قرار دادند. چون در این کتاب انس با قرآن، قرائت و تجوید، حفظ، تدبر، اهمیت حدیث و وضع فعلی قرآن و حدیث را در حوزه های علمیه با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مورد بحث و بررسی قرار داده است.

معاون پژوهش در آخر افزود:  اهمیت مطالعه و شناخت این کتاب اینقدر برای من و طلاب مهم بود که در یک جلسه با طلاب خوابگاهی روان خوانی، تجوید، نکات تفسیری و حفظ آیه نفر انجام شد. به همین دلیل آزمون این مسابقه با سایر آزمون های دیگر متفاوت بود. سوالات این آزمون تشریحی و همه طلاب موظف شدند که آیه نفر را حفظ نمایند.

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...