#بازديداز نمايشگاه كتاب و مرجع شناسي

معاون پژوهش مدرسه علميه خواهران  الزهرا(س) آباده طشك خبر داد :

برگزاری کارگاه مرجع شناسی

به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، کارگاه مرجع شناسی درمحل کتابخانه اين مدرسه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  با حضور طلاب پایه اول برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه خانم آمنه میرشکاری «کتابدار حوزه» از رده کنگره ایی کتابخانه و انواع رده های آن از جمله BPکه کتابهای دینی را شامل می شود برای طلاب توضیح داد.

 در این کارگاه خانم« صدیقه میرشکاری » معاون پژوهش مدرسه ضمن بیان تفاوت بین منبع شناسی و منبع یابی و تقسیم بندی منابع به مرجع و غیر مرجع به معرفی منابع مرجع پرداخت.

وی در ادامه گفت: منابع مرجع شامل 1-فرهنگ واژگان به زبان عربی از جمله مفردات راغب، معجم المفهرس، التحقیق، لسان العرب و…  و به زبان فارسی از جمله دهخدا، معین و… 2- دایره المعارف های قرآنی از جمله دائرة المعارف قرآن كريم (9جلد) نشر پايگاه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دايرة المعارف قرآن كريم شامل اطلاعات پايه، معتبر و اصيل در باب علوم و معارف و اعلام قرآنى، فرهنگ قرآن هاشمي رفسنجاني كه شامل هزاران موضوع قرآني به قلم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است و به همت پژوهشگران مركز فرهنگ و معارف قرآن جمع‌آوري شده است. 3- فهرستها و همچنین تفاسیر المیزان، نمونه، تسنیم، پیام قرآن می شوند.

خانم میرشکاری در لابه لای معرفی اقسام منابع مرجعی، در هر زمینه کتابها را معرفی کرد و طلاب با آن ها آشنا شدند.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...