باز آفرینی و جنبش علمی در بیانات مقام معظم رهبری دام ظله

پیشرفت در هر عرصه‌ای، زمینه‌ساز پیشرفت‌های جدید در بخش‌های دیگر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، نشستی با حضور طلاب و اساتید وکادر مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک، با موضوع باز آفرینی و جنبش علمی در بیانات مقام معظم رهبری دام ظله

در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

خانم فاطمه بیات «استاد حوزه»ضمن تبریک هفته پژوهش و تشویق طلاب به تحقیق ،مطالعه و پژوهش،با توضیحی اجمالی در خصوص بازآفرینی گفت: یکی از روش های تولید آثار علمی، تولید با روش بازآفرینی است. باز آفرینی یعنی: برگردان  متون علمی پیشین به  زبان علمی امروزی با درصدی از دخل و تصرف در محتوا و مفهوم  و تبدیل آن به اثری  مستقل و جدیدکه برای مخاطب معاصر به کار می آید.

وی افزود: با همه این توضیحات نکته قابل توجه این است که بازآفرینی می تواند درجات و مراتبی داشته باشد و از مرتبه بازنویسی علمی اثر شروع شده تا اقتباس آزاد از آن را شامل شود.

خانم بیات، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی پیرامون این مساله صحبت و فراز هایی از صحبت های ایشان را بیان نمودند که : جنبش نرم‌افزاری و حرکت علمی که اکنون به‌صورت «گفتمان عمومی» درآمده و دانشمندان جوان ما موفق به شکستن خطوط مرزی علم شده‌اند، باید با قدرت ادامه یابد، زیرا پیشرفت در هر عرصه‌ای، زمینه‌ساز پیشرفت‌های جدید در بخش‌های دیگر خواهد شد.

استاد حوزه در ادامه با اشاره ای به وظایف طلاب در عرصه های مختلف علمی ،تحقیقی و پژوهشی گفت:  هر استادی، هر دانشجویی و هر پژوهشگری احساس بکند که تولید علم و پیشرفت علمی و جنبش نرم‌افزاری وظیفه‌ی او است ،این کار را بایستی انجام بدهد؛باید همه دست در دست هم با تلاش مضاعف به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...