جهنم در واقع به معنای عذاب و جایگاه جنایتکاران می باشد که دارای نام ها و در هایی است. گنجایش آن به اندازه ای است که وقتی همه تبهکاران را در بر گرفت باز هم زیاده می طلبد .
هدف از انجام این تحقیق شناختن و شناساندن جهنم می باشد تا بتوانیم با علم و آگاهی از قیامت و عذاب های جهنم ، راه سعادت و کمال را بپیما ئیم ، روش این تحقیق کتابخانه ای می باشد بدیهی است انسان دارای هوا و هوس و نفس اماره اگر از قید ایمان نیز رها شده باشد طبعا در گرداب گناهان و انحرافات فساد اخلاق غرق خواهد شد و چنین افرادی جز با جهنم و چشیدن عذاب های آن سرنوشتی نخواهند داشت .
با توجه به آیا ت قر آن جهنم شامل یک سری از نام ها و درها مثل هاویه ، جحیم و لظی می باشد و همچنین شامل نوشیدنی های مثل : ضریع ، غسلین و صدید است .
یک سری عوامل مثل : گنا ه ، غیبت ، کم فروشی با عث سقوط انسان به جهنم می شود پس جهنمیان متصف به یک سری از عذاب های روحی مثل سرزنش جهنمیان توسط بهشتیان ، رسوایی آنان و حسرت و غم ها ی آنها و عذاب های جسمی مثل باد های کشنده و سایه های سوزان و در هم شکستن چهر ها یشان و خالدین در جهنم که همان کفار و منافقین هستند می با شد .
کلید واژه ها : جهنم ، هاویه ، سقر ، سعیر ، نار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...